Działania krajowe

Promocja Alkoholizmu pod Maską Kolorowych Opakowań: Alarmująca Praktyka na Polskim Rynku

📣 Porozmawiajmy o promocji alkoholizmu.

Spółka produkująca owocowe musy w tubkach wypuściła na rynek napoje wysokoprocentowe w łudząco podobnych do nich opakowaniach. Jak sama pisze – dzięki nim “każde spotkanie z przyjaciółmi, rodziną czy każdy dzień będą wyjątkowe”.

W czasie gdy ww. spółka promuje alkohol za pomocą wesołych haseł i złudnych opakowań, dane pozostają bezwzględne:

🔴 Polska zajmuje 2 miejsce w UE pod względem zgonów z powodu zaburzeń związanych ze spożyciem alkoholu – dane Eurostat

🔴 Ok. 600-800 tysięcy osób w Polsce cierpi na alkoholizm, a ponad 3 mln na problemy alkoholowe – dane PARPA

Absurdu i przekraczania granic moralnych ciąg dalszy – krążą zdjęcia, na których tubki z wódką zostały wystawione na półce obok łudząco podobnych owocowych musów dla dzieci i młodzieży.

Mając na względzie z jak ogromnymi problemami związanymi z nadmiernym spożyciem alkoholu mierzą się Polki i Polacy, należy bezwzględnie krytykować podobne przedsięwzięcia. Pod obrazkiem kolorowego napoju reklamowanego obietnicami dobrej zabawy kryje się równia pochyła prowadząca do uzależnień, problemów zdrowotnych, patologii w życiu społecznym oraz finalnie – do śmierci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *